Dejtkväll

Kan man dejta när man är ihop? Ja det är väl frågan. Och mitt svar på frågan blir - klart att man kan. Faktum är att det är ett ypperligt sätt att få tid för varandra, den där vardagen kan ju vara ganska så hektisk ibland.

Så redan under morgonen under morgontidningsläsningen så läste jag TV-tablå med lite mysstämning, ikväll skulle vi ju faktiskt få tid till att krypa upp i soffan och kolla några TV-program.

Och det har vi gjort. Först blev det en promenad med svägerska och svåger plus deras barn (varav två är hundar) och sedan så började vi på maten. Räkor med hemgjord citronaioli och vitlöksbröd (märks att man har varit ihop ett tag när man vågar äta en vitlöksbomb på dejten) sedan har vi vilat ögonen på dokumentär om vår kungafamilj. Blödig som jag är så började så klart tårarna att rinna när kungen berättade om sin ganska ensamma barndom och saknaden efter sin far.

Efter räkmiddagen så gjorde vi nyttiga hallon till dessert. Dessa blev dock ganska så mycket mindre nyttiga när vi slängde på ett stort berg av glass och chokladsås. Men tanken var ju god åtminstonde - och det brukar väl vara den som räknas?

Skrutten är i duschen just nu och jag får mig lite nygamla lärdomar om Sveriges historia genom TV4. Ganska så bra är nog det i och med att Skrutten frågade "undra varför de valde att bosätta sig i detta kalla landet egentligen..." precis innan programmet skulle börja, var på jag svarade "jo men du förstår de bodde ju här för superlängesedan och då satt ju alla världsdelar ihop, men sedan så delade de på sig och några hamnade helt enkelt i Sverige".



Räkorna tinas


Brödet grillas. Ok kanske inte helt hundra bildkvalitet...


Hemgjord aioli. Gjord med Magic Bullet - ungefär världens bästa maskin


Hallonen som från början var nyttiga. I bakgrunden ser vi nyuthämtade böcker från Adlibris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0