To do-lista

Sitter med en lååång "att göra-lista" och efter 1,25 timmar så har jag hunnit med en sak (adressändra). Det brukar ju inte ta särskilt lång tid att adressändra, men klickar några gånger på www.adressandring.se och sen är man klar - eller?

Nej så är det inte när man ska beställa adressändring som börjat gälla inom efter endast två arbetsdagar. Då måste man nämnligen direktbekräfta genom BankID. Och då gäller det att ha ett giltigt BankID. Annars får man beställa ett nytt på sin internetbank. Och då gäller det att man har ett giltigt säkerhetsprogram. Annars får man ladda hem ett sådant. Då behöver man också uppdatera sitt java-stöd.

För att allt ovan ska gå relativt smidigt så "bör" man ha en dator som jobbar snabbare än en pensionerad snigel. Vilket jag dessvärre inte har.

Alltså har jag ägnat de senaste 1,25 timmarna till att vänta på att saker ska installeras, uppdateras och startas om. Men nu är min adress i alla fall ändrad.

Nu ska jag för första gången på flera flera år åka iväg för att sitta upp på en hästrygg. Är någon form av mix av lyckorus och panisk rädsla.

En lyckospark kanske är på sin plats (helst inte av hästen då).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0