Så...

Jag överlevde alltså motorcykelfärden igår och det kan ha varit bästa upplevelsen på länge. Första gången vi kom upp i 110 km/h så kan jag väl erkänna att jag var lite skraj... kanske till och med så att jag blundade lite en stund.

Ungefär då kom jag också på att jag har gjort massor av nya saker de senaste veckorna. Suttit upp på en häst igen för första gången sedan jag blev avkastad för en herrans massa år sedan, gått med i en filmklubb (som jag nu kom på att jag glömt att berätta om) och sedan då åkt motorcykel för första gången.

Jag gillar det, helt klart.

Motorcykelfärden ledde till en fotbollsmatch, det gällde en andraplats i serien och spänningen var på topp. Ganska ballt att komma dit i bikeroutfit också, vill jag bara tillägga men anywho...

Matchen vanns och andraplatsen i serien säkrades, dessvärre så skadade sig fotbollsspelaren så illa i 44:e spelminuten så det blev ingen motorcykelfärd hem, utan istället en tripp med bilen till akuten i Karlshamn. Det verkade självklart att man skulle se klart matchen innan man åkte till akuten, inte alls så självklart tyckte jag - men jag gick inte ledande ur den diskussionen.

Kajjan råkade vara i närheten och joinade i väntrummet och efter en årsförbrukning av tidningen Residence (pluspoäng på uppdateringen på tidningsfronten där i väntrummet) så rullades fotbollsspelaren ut i en rullstol och meddelade att ett muskelfäste i vänstra knäet tyvärr var av.

Det blev helt enkelt en lugn kväll sedan igår. Film, pizza och i gott sällskap av Kajjan fick sammanfatta kvällen.

Tro det eller ej men nu ska vi iväg och måla lite på huset. Trots att man inte kan stödja på vänster ben så verkar det som om man visst det kan måla ändå.

Skrutten (aka fotbollsspelaren) verkar vara en envis jäkel. Men det visste jag i och för sig redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0