Lillebror 21 år idag

Idag fyller min lilla lillebror 21 år. Ja ok, först och främst så är ju dagen snart slut och sedan så kanske jag inte får lov att kalla honom lilla nu när han har gått och fyllt 21.

Vi kom i alla fall på den eminenta idén att överraska honom där hemma i Hässleholm.

Det gick väl så där...

Först kom vi inte ens in genom porten. Men då kom en snäll granne och släppte in oss.

När jag skulle ringa på dörren så fungerade inte ringklockan plus att jag lýckades få ringklockan att fastna.

Sen var lillebror inte ens hemma. 

Så då ringde vi honom på mobilen. Den var dock hemma.

Så vi gav faktiskt upp och skulle åka hemåt. Vi tar vägen igenom centrum och då ser jag helt plötsligt lillebror med en kompis spatsera på gatan.

Vilken grej va?

Lillebror hittades på Hemmakväll (de skulle antagligen hyra film) och han såg "ganska" överraskad ut när vi dundrade in i butiken. Skrutten kryddade situationen lite genom att sätta igång larmet också. Någon som ville ha uppmärksamhet kanske?

Så det blev födelsedagsmiddag med hela gänget och jag kommer gå och lägga mig ikväll med ett leende på läpparna för jag kan fortfarande se lillebrors förvånade min framför mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0