Hemma igen

Nu har snart hela denna söndag gått. Ibland förstår jag nästan inte vart tiden tar vägen.

Lite fick vi faktiskt målat idag Men efter någon timme tyckte jag faktiskt att det fick räcka, för när 50% av målarteamet har slitit av ett muskelfäste dagen innan och hoppar runt på ett ben så kanske man kan chilla lite med målningen.

Så det blev en liten sväng hem till päronen på Styrmansvägen för en fika. Egentligen skulle vi bara hämta min hårfön som fortfarande låg nerpackad i en flyttkartong från Uppsala, men snälla mor erbjöd snabbt en fika.

I underbara Hällevik sken solen och jag gick en runda i trädgården och plockade äppel från äppelträdet, vi tog fikandet utomhus (det är den 20 september idag, inte illa) och ja... hade en allmänt bra söndag.

Efter fikan drog vi oss tillbaka till den stora staden och avnöjt en middag med Skruttens familj. En segbiff och många skratt senare så sitter vi nu här i soffan och tro det eller ej men ska tillbringa de sista timmarna av dagen med lite filmmys.

Nu kom jag precis på att Mr här bredvid mig kanske inte riktigt har godkänt att jag har "gått ut" med hans smeknamn... Eh... Ja lyckligt ovetandes kan "man" nog vara ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0