Hemma från huvudstaden

Eller ja jag kom i och för sig hem redan i måndags, men ändå.

Besöket i Stockholm var underbart. Framför allt för att jag fick pussa och krama på mina underbara vänner igen. Man skulle ju kunna tro att jag hade massor av fina bilder på alla fina stunder vi hade, men nej, tvärtom faktiskt. Jag har nästan inte en enda bild ifrån helgen. Kanske kan det vara skönt ibland att tänka bort blogg och facebookmoments och bara vara.

Dock lyckades jag knäppa ett kort på denna otroligt viktiga artikel som jag fann i en tidning.

Ingen kommentar.

Under helgen bakades det tårta hemma hos Lilla K, det kalasades hemma hos Lilla K, jag och Myran visade återigen att det inte går att släppa lös oss obevakade i vimmlet (lördagsnatten slutade 7.45 på söndagsmorgonen), det promenerades runt Gärdet och avslutades sedan med en långfika med Pe.

Sen smög jag mig hemåt lite tidigare än en viss någon visste om, vardagsöverraskningar - är inte det bland det bästa?

Sedan jag kom hem har jag hunnit med att jobba tre dagar. Nu får jag till och med lov att berätta om det. Jag har fått en deltidstjänst (50%) på juristavdelningen på mitt sommarjobb. Så nu ska jag (återigen) försöka lyckas med konststycket att kombinera uppsatsskrivandet med jobb.

Hör jag tummar som hålls för min skull?

Och om jag är glad för jobbet, frågan är snarare hur glad jag är. Ungefär så där så att jag skulle kunna studsa upp och ner av glädje. Men då skulle jag nog inte få behålla jobbet så länge, så jag struntar i det.

Nu ska jag åka iväg med kaffe till en byggarbetsplats och sedan agera lite målare också. Tror nästan att jag kommer kunna ta ut en dubbelexamen snart - jurist/målare kanske det kommer att stå på mitt examensbevis.

Åh nu kom When love takes over på MTV. Ska bara lyssna klart på den, sen åker jag.

Och där var jag sen igen. Äsch en viss någon börjar nog bli van.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0