Annars idag så...

...så har jag arbetat på juristavdelningen. Idag har jag faktiskt fått en egen telefon, eller eget nummer, eller hur man nu ska säga. Blir fortfarande överraskad över hur glad man kan blir för sådana "små" saker.

Sedan blev det en fika efter jobbet, en fika som blev lite av ett planeringsmöte också. Det var sista veckan i september och hela oktober som planerades in. Det är en hel del saker som händer, ska göras och allt ska ju någonstans klaffa så bra som möjligt.

Bland annat är det:
- lillebror fyller 21 år
- gudsonen fyller 7 år
- taklagsfest i Hällevik
- fotbollsavslutning
- hämta höstkläder i Uppsala
- Kajjan fyller 25 år
- fira att Kajjan fyller 25 år
- någon annan ska fylla 25 år (jag)
- punkten ovan ska ju firas på något sätt
- flytt ska ske ifrån staden ut till Hällevik
- etc

Så ja, det var faktiskt bara att ta fram kalendern och försöka få allt att gå ihop. Någonstans där emellan ska det ju faktiskt både jobbas och studeras, inte att förglömmas (den senare tenderar ju att "glömmas bort"...).

Efter fika och när någon form av struktur hade uppnåtts av oktober månad så bar färden hemåt. När jag öppnade ytterdörren så möttes jag av en lapp med en första ledtråd - det visade sig vara dags för en skattjakt.

Så jag sprang ivrigt runt här hemma och letade mig fram ledtråd efter ledtråd. Jakten slutade med en stor fångst, ja eller skatt.  

Skatten visade sig vara två stycken tisdagspresenter. Ett litet större paket och ett mindre.

Och för att göra dagen ännu bättre så avslutades den hemma hos Kajjan som hade bakat matiga muffins och dukat upp ett mysigt bord med bland annat ost, salami och oliver.

Nu börjat nog allt ögonlocken att kännas väldigt tunga. Så det blir nog sängen och god natt för denna dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0