Dagen i den danska huvudstaden

0-5b9bcd9d9e6e1eaad5d43157af985990.png
Min gamla skola


Födelsedagsbarnet i mina gamla korridorer

 
Lunch på Café Norden

Dagen igår spenderades med strosande på Ströget och dess butiker, ett litet återbesök på min gamla skola och en lunch på underbara Café Norden.

Café Norden kunde vi inte bestämma oss för vilken sallad vi skulle beställa, allt lät helt enkelt gott. Då såg vi att de hade något så smart som en "trippelsallat" - en sallad med lite av varje av de tre sallader som fanns på menyn. En sådan fick det bli. Så det mumsades på lite sallad med varmrökt lax, lite sallad med bresaola och getost och sedan lite på en ceasarsallad. Och alla smakade fantastiskt. Skulle nog kunna åka tillbaka snart igen bara för att gå på Café Norden.

Det råkade bli lite shopping också, fast egentligen så gjorde det ju inte så mycket för jag hittade noll och ingenting när jag var i Stockholm förra veckan. Kanske inte helt otippat så hittade jag ett par nya skor. Kajjan var en äkta bästis när Skrutten höjde på ett ögonbryn, när han hämtade oss vid tågstationen efter hemfärden, och jag berättade om det nya inköpet. Kajjan sa helt enkelt "Hon var bara tvungen att ha de skorna".

Extra roligt igår var också grattishälsningarna som Skrutten hade skickat med oss. De var vykort med grattishälsningar från vänner som gratulerade Kajjan på 25-års dagen samt berättade ett minne som de hade av henne. Hon fick ett kuvert lite då och då, och såg lika glad ut varje gång.

En bra dag hade vi igår helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0