Jag försökte! Eller?

I söndags tänkte jag, som jag tänker ungefär varje söndag, att jag måste måste måste försöka hålla händerna borta ifrån godiset. I alla fall på veckodagarna.

Tills mor lagade ärtsoppa med pannkakor igår och jag "råkade" toppa pannkakorna med glass och chokladsås.

Då tänkte jag "ja ja ok, ett litet mindslip, men nu måste jag skärpa mig".

Tills jag och Skrutten åkte på bio samma kväll och inhandlade både en enorm godispåse från Hemmakväll  och popcorn sedan på bion.

Ja men det väl en dubbelslip då?

0-796053d02e9e79a346c073e598f9e9bb.png

Tills jag "råkade" ta en chokladboll till fikat på jobbet idag. Och de där godisresterna från bion igår de slank ner till Bonde söker fru.

Var det så att man glömde självdisciplinen på andra sidan 25års-strecket?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0