Solen skiner

Det är faktiskt sant. Efter att inte ha visat sig på vad som känns som en hel månad, så visar solen sina underbara strålar igen. Det är faktiskt lite varmare och sedan så är det betydligt ljusare. Och det där ljuset är ytterst välkommet.

Just nu sitter jag ute hos Skruttens pappa och "hjälper till" när de sätter i lås på den nya ytterdörren. "Hjälper till" gör jag genom att hålla mig ur vägen. Så jag läser nya numret av Chic (i vilken man kunde vinna en underbar väska från Armani) och surfa runt lite på internet.

Ikväll får fredagsmys-gänget fredagsmysa utan mig och Skrutten, för storebror fyller år och det ska ju så klart firas. Firas ska det göras i form av en familjemiddag.

Igår var det förresten filmklubben. Vi fick se De osynliga. En norsk film som handlade om en tragedi där en ung man mördar ett barn (eller det kanske var lite luddigt det där men han bidrar i alla fall till barnets död), avtjänar sitt straff och när han sedan försöker återvända till ett vanligt liv efter fängelsestraffet så kommer han i kontakt med barnets mor som söker efter en förklaring.

Det var faktiskt den bästa film vi sett på filmklubben denna höst och fick högsta betyg av mig (6/6), glömde fråga Kajjan hur många poäng hon gav.

Jepp så funkar filmklubben. Varannan torsdag visas en ny film, utvald av filmklubbens styrelse, man får middag hemma hos Kajjan (ja den delen gäller i och för sig bara mig) och popcorn till filmen, sedan ger man filmen poäng efteråt.

Efter filmklubben så klämde jag och Skrutten faktiskt en film till - Låt den rätte komma in - vilken för övrigt också var väldigt bra. Av någon konstig anledning har vi bara kollat på skräckisar sedan vi kom till stugan - man blir ju inte direkt mindre mörkrädd av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0