Onsdag

Två dagar i rad har jag nu gått upp i tid. Kanske inte så tidigt (runt 7-snåret) men likväl i tid.

Skönt är det. Man hinner ju klä på sig, sminka sig i lugn och ro (vilket för övrigt är en kamp när ögonen tar extra lång tid på sig att ens öppna sig nu under denna mörka mörka årstid) och bäst av allt är att man hinner ta en kaffe till Nyhetsmorgon.

Är jag pigg då?

Nej det skulle jag nog inte säga att jag är. Dock är jag vaken och avsevärt mindre grinig.

Eller det där med vaken kanske jag ska modifiera.

För när jag satt där i fåtöljen, framför Nyhetsmorgon och med kaffekoppen i handen så fångade Skrutten just denna kaffekopp innan den tippade över. Jag själv hade nämligen inte koll längre, för jag hade nickat till.

Är väl båda bevis på att man är över 25 år fyllda när man för det första ens nickar till och för det andra använder ord som "nicka till".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0