Långdag

Ja det såg ju ut på bloggen som om jag fredagsmyste i Gbg väldigt länge. Sanningen är den att denna bloggsidan inte alltid "har alla hästar hemma" eller "hissen går inte ända upp" eller något annat ordstäv för att inte fungera riktigt korrekt.

Men nu har i alla fall försvunna inlägg hoppat in och allt ska väl vara i sin ordning.

De senaste dagarna har jag haft en liten släng av svininfluensan, även kallad svinis, och det blir väl så när de sprutar in det där vaccinet som faktiskt innehåller en liten del av själva influensan.

Själva sticket gjorde inte så ont, fick en sådan där snäll sköterska som sprutade in sprutan lååååångsamt. Vilket gör att det inte alls gör ont. Sedan var både jag och Skrutten (som också fick sig en dos vaccin samtidigt som jag) alldeles friska i hela 24 timmar efter sprutan.

Sen blev jag tyvärr lite hängig igår. Feber, frossa varvat med värmeslag och sedan en ordentlig trötthet.

Det botades med en rejäl dos smågodis och massor av Vänner-avsnitt framför en sprakande brasa. Och idag vaknade jag faktiskt frisk. Tror nog minsann att jag haft ganska så tur.

Så nu blir det jobb (långdag till och med) och sedan ikväll ska jag och Skrutten leka föräldrar för vi ska agera barnvakter åt gudsonen med lillasyster. Kan ju bli hur som helst det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0