Kärleksmåndag

Jag skulle kunna berätta om hur underbar helgen i Göteborg var, hur många gånger jag fick kramp i magen av skratt över att vara på roadtrip med Kajjan, vilken circus det där stället Gekås i Ullared är eller att jag fick både mysa med farmor och farfar och vara ute på restaurang med faster (tillika gudmor) och kusinen.

Men!

Istället måste jag först och främst berätta om den underbara nyheten att lilla Anna och hennes pojkvän har förlovat sig. I måndags fanns det en liten annons i tidningen med rubriken "Idag förlovar vi oss". Jag hoppade och studsade där hemma och skickade direkt iväg ett grattis-sms.

Det lite roliga i historien är att jag även tänkte att det vore en god idé att åka hem till dem och lämna över en bukett blommor också. Sagt och gjort. Efter jobbet åkte jag och Skrutten mot Nymölla, på väg märkte vi att bilen antagligen bara gick på bensinångorna och att det därför var läge att tanka. Så vi svängde inom en bensinmack lite snabbt.

Rakt framför oss stannar en vit volvo. Jag hinner ungefär tänka "jag känner ju några som har en vit volvo..." ínnan jag såg att det var det nyförlovade paret.

Vad är sannolikheten? Först att vi hamnar på samma bensinmack, precis samtidigt, på deras förlovningsdag, när vi är på väg hem till dem och ska överraska och sedan att de stannar så att vi står precis med motorhuvarna mot varandra.

Min första logiska tanke var att slänga blommorna åt sidan, vilket jag gjorde, och sedan gömma mig, vilket jag inte gjorde.

Kom väl på att det där sista inte var en logisk tanke utan det var bara att gå ut ur bilen och gratulera det nyförlovade paret mitt där på bensinmacken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0