Helgen

Lördagen blev ytterst lugn. Förutom en storstädning i Lill-stugan (vårt nya hem) så gjordes det inte många knop. Jag har för mig att jag hade en viktig "to-do-lista" och att jag till och med skrev ut en del av denna lista här, dock tror jag inte att det bockades av många punkter på den listan.

Det jag faktiskt gjorde i lördags var att ha en ensamkväll. Skrutten var ute på galej och jag... ja jag tyckte det var alldeles underbart att inte ha några planer.

Så med sällskap av Skrållan kröp jag upp i fåtöljen och kollade igenom alla avsnitt av den nya säsongen av The Hills, alla nya avsnitt av The City och sedan avslutade jag med ett Vänner-maraton.

Middagen
lär inte få några kulinariska utmärkelser - eller vad sägs om nachochips som blev över från spelkvällen kvällen innan och de där runda ostbågarna?

Med tanke på det nyttiga matintaget dagen innan så kanske man skulle kunna tänka sig att jag spenderade hela söndagen i löparskorna. Men nej.

Jag var istället inne hos svägerskan en runda och pillade med lite viktiga papper och bjöds på lussebullar (premiär minsann) och sedan var vi bjudna på middag hos Skruttens pappa för att fira farsdag.

Det bästa med hela kvällen var nog att jag fick hålla handen på svägerskans runda mage, det ligger nämligen en liten bebis i den runda magen, och jag fick till och med äran att känna en spark. Förhoppningsvis så hör bebisen inte så jättebra än så länge, för då är det nog kört för min del, kommer liksom bli igenkänd som den där tanten som petade på mig och väckte mig bara för att hon skulle få känna en spark.

Men de hör inte vid fem månaders ålder va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0