Första advent

Ja nu börjas det, ja julen alltså. Det är ingen snö på backen, men den där snön verkar väl aldrig komma när den är som mest önskad.

Just nu sitter jag och trängs med katten Ceasar, som tvunget ska ligga i knäet samtidigt som man försöker ha datorn där också, och det går lagom bra att skriva samtidigt.

Det verkar förresten vara fortsatt knas med inläggen som inte dyker upp som de ska på denna lilla blogg, men men det löser sig säkert.

Jag borde egentligen
<3 ta en dusch

<3 byta morgonrocken mot något mer anständigt

<3 bädda

<3 lägga upp gardiner (som hänger framför min nya fina platsbyggda garderob)

<3 städa lite

<3 vika undan den där sista tvätten

<3 baka till adventsmyset

<3 baka kärleksmums som Skrutten har beställt

Ja och sen borde det väl stå skriva uppsats också, men den punkten finns på min "ständiga lista" men blir aldrig avbockad för den sakens skull.

Men istället för allt det där ovan så har jag på något sätt fastnat i fåtöljen framför fredagens idol-avsnitt men de största och mörkaste trötthetsringarna under ögonen som någon någonsin har skådat.

Ok lite dramatisk kanske jag är nu, men trött är jag. Har också märkt att vissa saker faktiskt förändras när man fyllt 25. En av dessa är att det inte är lika lätt att vara ute och dansa på lördagsnätterna, det känns liksom lite mer på söndagseftermiddagarna än vad det gjorde innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0