Tonårssömn

Idag vaknade jag 13.01. Ok att jag alltid har varit en nattuggla och är allt annat än morgonpigg, men så länge sover man ju nästan bara när man är en liten grinig tonåring. Alternativt om det i vuxen ålder har dansats kvällen innan.

Nej fast det där stämmer inte, är det någon gång som jag är morgonpigg så är det om jag varit ute kvällen innan - då vaknar jag aldrig senare än 7.30-8.00 oavsett hur sent jag har somnat. Varför är en gåta.

Anledningen till att jag sov till 13.01 idag är varken att jag har backat till tonårsåldern igen eller att jag och Myran var på Bryggan igår (vi var hemma till 20-tiden så räknas nog inte riktigt som en utekväll) utan för att jag somnade 06.13.

Varför somnade jag 06.13 då? Jo för att jag har hostat. Hostat som jag inte gjort sedan jag hade astma när jag var yngre. Det är en sådan där retlig liten... ja rethosta tror jag minsann att det kallas.

Så om några timmar blir den ännu en sväng till Apoteket. Borde skaffa stammiskort där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0