Sommarklubb



Myran och jag fick ett infall igår att ta närvaro på Bryggan-premiären och jag tror faktiskt att man kan göra värre saker på en tisdag än att ta en öl efter jobbet i strålande solsken.

En viss oro infann sig inför hur lång kön skulle vara. Föregående år har vänner inte lyckats komma in trots att de ställt sig i kö timmar innan öppning och sedan köat i fem timmar och det alternativet kändes kanske inte så lockande.

Men vana köare som vi är efter valborg så tänkte vi att det bara var att bita ihop. Så jag gick direkt efter jobbet och mötte upp Myran. Sen drack vi ur kaffemuggar och åt en macka i kön och sen vips var vi inne.

Myran och jag avslutade kvällen (självfallet tidigt, det är ju jobbedag idag) hemma i köket i Hus Nr 13 och jag kan helt ärligt säga att det var längesen jag skrattade så mycket. Jag fick kramp i magen och käkarna och tårarna sprutade. Och på riktigt, inga liknelser.

Och vad skrattade vi så mycket åt? Ja, det minsta jag kan säga är väl att vi är ganska lättroade ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0