Recept på en sjukdomstid

Ingredienser
1 port

En del smitta av något slag
Av egen erfarenhet har jag lärt mig att det räcker med att stå utomhus en majkväll utan jacka. Det är visst inte sommar än och blir därför fortfarande ganska kyligt på kvällen.

En ganska stor mängd alvedon
Underlättar febern och halsontet. Själv brukar jag ligga på gränsen att överdosera, men detta är inget att rekommendera för resultatet kan bli en följdsjukdom av leversvikt vilket aldrig är särskilt trevligt.

En del mat
Under förutsättning att halsen inte gör allt för ont är detta en tid då det mesta är tillåtet i matväg. Godis till frukost, chips till middag funkar alldeles utmärkt. Nyponsoppa med grädde toppat med Malacos godissnören har visat sig vara otippat gott. (Hmm det där kanske var till sådan där sak som jag inte ska säga högt på grund av onyttighetsnivån...)

En stor del web-tv
Skogs-tv i all ära, men efter ett tag tröttnar man på Hem till gården på Tv4, UR på Svt1 eller Landet runt på Svt2 och då är det ganska skönt att ha Sjukhuset på Tv3 Play. Överdosering av detta kan dock leda till en viss hypokondri (egen erfarenhet igen).

Sen är det bara att blanda samtliga ingredienser till en jämn smet och grädda på soffan under cirkus några dagar. Viss frihet råder i valet av ingredienser, men det rekommenderas inte att en av dessa är uppsatsskrivande för detta kan göra kakan något platt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0