Produktionsdag



Päronen är på solsemester, Myran är i NY och jag... är i bibblan. Inte lika glammigt kanske.

Men sen har jag haft mycket fina dagar fredag-lördag, som till 90% har spenderats i Stockholm. Tog tåget ner till Stockholm i fredags eftermiddag för en liten afterwork. Sen att jag varken hade workat eller pluggat det spelade väl ingen roll?

K var lite orolig över mitt lokalsinne, eller avsaknaden därav, och undrade om jag verkligen hittade till Hotellet. Korsningen Linnégatan-Grev Turegatan. Ja då ingen fara, svarade jag. Taxin hittade alldeles utmärkt.

Så det blev ett glas rosé på Hotellet, som var ganska överbefolkat, massa människor från Uppsala också vilket var kul. Efter ett besök på Story Hotell senare så landade vi hemma hos paret på Kungstensgatan för lite middag. Sen hann vi faktiskt med en liten liten utgång också innan vi somnade för natten.

Till frukost bjöds det på underbara American Pancakes med glass, blåbär och lönnsirap... Alltså jag vet inte om det finns något bättre i denna värld. Paret firade ett-års dag (något försenat) och lilla K fick också tre fina rosor till frukosten.

Jag hade tänkt att det skulle bli en tidig hemfärd till Hus Nr 13 men vädret var underbart och paret skulle ut på stan för att titta på balkongmöbler så jag hängde på. Femte hjulet någon? Att följa med ett par som ska enas om vilka balkongmöbler som ska inhandlas visade sig vara mycket mer underhållande än man kan tro, resultatet blev i och för sig att inga balkongmöbler inhandlas så fortsättning följer.

Det fina vädret firade vi med en fika i Kungsträdgården och sen var det faktiskt dags för mig att lämna paret ensamma för att få mysa på deras dag.

Och nu sitter jag här på JB och försöker formulera syfte och avgränsningar i uppsatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0