Grillad

Har börjat morgonen med uppsatshandledning. Det var väl ganska väntat att det skulle bli avgränsa, avgränsa, avgränsa som budskap.

Så nu har jag ny deadline i helgen där jag i princip ska göra om allt som jag skickade in igår. Och egentligen har jag inte ens börjat skriva uppsatsen på riktigt, utan har fastnat någonstans på syfte och avgränsningar aka att jag har fastnat på vad jag egentligen ska skriva om. Just nu drömmer jag om att byta karriär, typ lejontämjare kanske? Eller varför inte läskedryckstillverkare?

Planerad inlämning av uppsatsen i juni kommer inte bli verklighet. Ska jag opponera och bli opponerad på, som krävs för att blir klar på riktigt och kunna plocka ut examen, så kommer jag bli klar först... i höst. Så den där drömmen om en examensfest hemma i trädgården i Blekinge till sommaren kommer nog inte gå i uppfyllelse. För att använda en god väns uttryck så segt är vad det är.

Fast vad tusan egentligen. Diplomeringen är ju ändå inte förrän i oktober. Och det är ju roligare att plocka ut examen i anslutning till diplomeringen visst? Fast alltså hur länge har man pluggat nu egentligen... Herr Ågren är ständigt närvarande just nu.

Fast en ytterst god idé som poppade upp igår var en resa i höst. Barca-resan blev ju som bekant avskriven som idé då ingen av tjejerna (jag inräknad) lyckades hitta tid innan sommaren. Och under sommarmånaderna kommer vi inte heller att lyckas komma iväg (förutom småtripper till Gotland, Västkusten och den kungliga hufvudstaden då självklart). Men NY i början på hösten hur låter det? Jag fick ett jublande gensvar från 1/4 av den blekingska tjejligan, nu återstår bara att övertyga de resterande 2/4 och sen är det NY here we come.

Nej nu ska jag väl bråka lite med den där uppsatsen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0