Blir det en bra dag?

Jag brukar kunna avgöra om det kommer bli en bra dag genom hur dagen börjar. Om man vaknar innan väckarklockan har skrikit ut Gwen Stefanis Yummy (ett mycket bra sätt att börja hata en låt är att ha den som väckarklockssignal), man hoppar lätt ur sängen, kläderna som man ska ha på sig ligger framlagda och man kan äta frukost i lugn och ro framför Nyhetsmorgon och där talar väder-Tone självklart om att det kommer bli strålande solsken hela dagen så kan en dag inte bli annat än bra.

Men om man börjar dagen som jag gjorde idag med att sova alldeles för länge, snooza Yummy cirka 8 gånger vilket resulterar i ett stressanfall så fort den börjar spela "I´m feeling yummy head til toe...", absolut inte ha några kläder att ha på sig till jobbet, frukost är inte ens att tänka på och under den obligatoriska tandtrådningen så slinter man så att tandköttet skärs upp och orsakar blodspillan och en mascaraborste i ögat senare så är man i alla fall på väg på cykeln... jo men då ramlar cykelkorgen av. Väl på jobbet så satt jag bänkad framför datorn för att göra mitt yttersta för att få tag i några av de där extrasläppta biljetterna till U2 på Ullevi i augusti och lyckas efter långt köande att få tag i fem stycken (wiii) för att tre sekunder senare förlora dessa när Internet Explorer bestämde sig för att stänga ner sig självt.

Ungefär där tänkte jag att nej men nu går jag hem och drar täcket över huvudet och stannar där hela dagen.

Tack och lov för fina Kajjan som köat i telefonkön och fått tag i tre biljetter till U2. Så just nu är status: alldeles strax dags för en god lunch, den nya uppsatsdelen är klar för att skickas in, Sirius möter AIK ikväll på Studenternas, jag åker hem och får krama familjen imorgon, jag åker till Köpenhamn på fredag, på söndag får jag pussa på Myran igen och inte minst i augusti ska jag skrika det högsta jag kan efter U2.

Det går bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0