Veckoslutet

Idag är det jobb som gäller under dagen, eller jag kanske ska kalla det praktik fortfarande, men på måndag kan jag börja kalla det jobbet - för då är det jobb (= att jag börjar få lön) på riktigt. Tror nog att jag ska smita lite tidigare från jobbet för en simtur på Centralbadet och sen ska jag faktiskt sätta mig på ett tåg till Stockholm för lite afterwork så här mitt i veckan. Hur jag egentligen ska hinna med att simma innan jag åker till Stockholm är en bra fråga, men jag lider inte direkt av någon brist på tidsoptimism så det löser sig säkert.

Imorgon är det som vanligt praktik (och sen antagligen träning också) och sen en middag med vänner på kvällen, fanns en tanke på en utgång efter middagen men nu verkar det bara bli en lugn hemmakväll - vuxenpoäng på den helt klart. Ganska bra vuxenpoäng tror jag för på fredag blir det praktik tidigt för att kunna åka till Arlanda på eftermiddagen. Därifrån bär det av hem till Blekinge och en helg med familjemys, kompismys och att få köra bil - åh vad jag längtar redan nu! - självklart mest efter familjen och vännerna men såå mycket efter att få köra bil också.

Hade jag fått en önskan uppfylld hade det blivit ett återbesök i min gamla hemstad Köpenhamn också, men det gick inte ihop sig denna helgen så det får helt enkelt bli lite senare. Den som väntar på något gott...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0