Kontorsinflyttning



Anställningsavtalet är signerat och morgonen har ägnats åt inredning av nya kontoret. Blev väl kanske inte så väldigt mycket som fyllde upp kontoret i och med att jag hade ganska skralt med saker, har inte lyckats samla på mig så mycket saker sen jag började 19 januari. Annat var det för min handledare, som varit här sedan 80-talet någongång.

Måste faktiskt säga att jag överraskades lite av hur kul jag tyckte att det var att få ett eget kontor. Seriöst på något sätt. Första kontoret. Inte illa pinkat att ha det innan man ens är klar på utbildningen (ajaj i jantelagsnerven).

Höjdpunkten var nog ändå när jag fick lov att kliva in i förrådet och välja ut kontorsmaterial. I och med att jag kan hänga i en bokhandel (varför heter det egentligen boklådor i plural?) i flera timmar och välja block, testa olika pennor och för att inte tala om när det är dags att köpa ny kalender, då var detta lite som att kliva in i ett himmelrike för mig.

Små barn roar sig lätt säger de som vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0