Juridik - rätt val?

När det bara är några månader kvar tills examen så kanske det inte riktigt är läge att tänka på denna fråga, visst skulle det vara trist om jag kom på svaret "hmm... nej det är det nog inte...".

Fast just nu känner jag precis tvärtom. Har precis slutfört ett projekt som, av många olika krångliga anledningar, försenats och deadline är idag kl 15. I och med att jag fick rätt material igår eftermiddag och projektet var relativt stort så har jag jobbat med andan i halsen sedan dess och nu... är jag klar. Alltså jag klarade det!

Precis så här vill jag jobba, eller kanske inte alltid men oftast, att stressen och pressen är på hög nivå (nästan så att man tvivlar på om man ska klara det i tid) och sen att klara det och precis nu känner jag att juridik är precis rätt och att jag valde precis rätt när jag valde min utbildning.

Nu ska jag vara lite osvensk här ett tag och ge mig själv en klapp på axeln och känna mig nöjd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0