Inlägg för ett år sedan från "En vän på vift"

Gåtor

Igår kväll så fick jag inte mindre än fyra gåtor presenterade för mig - och jag löste alla! Om jag ska vara lite o-jantelags-svensk så måste jag säga att jag själv blev imponerad och inte minst förvånad över att jag löste dem alla.

Gåtorna går till så att man får ställa "ja eller nej"-frågor till den som ställer gåtorna - detta kan ju bli lite svårt här över bloggen, men jag skriver gåtorna ändå så kan det ju kluras lite : )

- En person hittas död i öknen, bredvid honom finns en vattenpöl. Hur dog personen?
- En man hittas död i en skog, på sig har han badbyxor. Hur dog mannen?
- En person hittas död på ett fält, bredvid honom finns en sten. Hur dog personen?

Ingen aning varför alla handlar om mord ha ha Men är man intresserad av straffrätt så är man : )
Den sista handlar, tro det eller ej, inte om mord faktiskt.

- Tre pappor och tre söner åkte ur och fiskade, alla fångade varsin fisk som de sedan åt till middagen. Till middagen förtärdes tre fiskar - hur kan detta komma sig?


Kommentarer
Postat av: Petra

ÅÅ men så kan du ju inte göra.. Jag kan ju inte lista ut det så här. Hmm

Den sista är för att det är bara tre män ute och fiskar. Alla är de pappor till varsina barn och alla de tre har ju en pappa.

2009-03-25 @ 14:10:26
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/
Postat av: Madelene

Klurigt

2009-03-25 @ 14:13:03
URL: http://mallesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0