Uppsatsen

Ja hur går det egentligen med den där uppsatsen?

En bra jämförelse för hur det går med uppsatsen och jobbandet är nog att jämföra med det svenska vädret just nu. Ena dagen värmebölja = det rullar på med uppsatsen och jag känner "det här kommer ta en vecka att skriva klart" och sen andra dagen regn och rusk = att jag känner "den här uppsatsen kommer aldrig bli klar".

Jag är fruktansvärt trött på patientens självbestämmande (arbetstitel på uppsatsen är Patientens självbestämmande i livets slutskede) och vill nog aldrig mer skriva eller läsa ordet patient, autonomi, livets slutskede eller samtycke. Något som var väldigt intressant för några månader sedan är otroligt ointressant just nu.

Ja, jag vet att det är för att jag har hållt på med det ett tag nu. När jag lägger mig på kvällen så är det saker som beslutskompetens, att avbryta livsuppehållande behandling eller skyddet mot den kroppsliga integriteten som snurrar runt i mitt huvud. Varför kunde jag inte skrivit mitt examensarbete om Chanel... eller Gucci... eller kanske om små söta yorkshirevalpar?

Ja kanske för att det inte har så mycket med juridik att göra, men hade varit avsevärt mycket trevligare att tänka på det sista man gör innan man somnar.

Nej nu ska jag faktiskt bli klar med den där uppsatsen. För jag vill ha sommar. Nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0