Sista...

Sitter precis och håller på och avslutar en PM på jobbet. Så kom jag på att detta antagligen är det sista jag gör här. För sen har jag inte fler uppdrag och jag slutar på torsdag.

Så antagligen blir det mer att rensa hyllorna, datorn och lämna vidare material resten av veckan. Sen ett avslutningssamtal med chefsjuristen klockan 9.00 imorgon också.

Det blir nog en del "sista" denna veckan.

Sista fikan på jobbet.
Sista dagen på jobbet.
Sista middagen på Djäknegatan.
Sista natten på Djäknegatan.
Etc etc...

Nu har jag tänkt sista så många gånger att det låter konstigt. Märks det att jag är ganska kass på avsked/avslut?

Måndagen den 19 januari började jag här. Då rådde det snöstorm och vägen till och från jobbet fick utföras i skydd av dunjacka, halsduk, mössa, vantar och stövlar. Boomerangen (dunjackan alltså) hänger nere i källaren och den där snöstormen har bytts ut mot sol och på vägen hem idag lär jag inte ens behöva den där tunna vårjackan. På något sätt så hjälper årstiden till att få mig att inse att Uppsalatiden faktiskt snart är slut.

Skulle jag lyssna på en John Mayer-låt nu så skulle antagligen (läs definitivt) tårkanalerna börja överproducera. Det känns lite oproffsigt så här på kontoret. Så jag lyssnar på Love takes over och tänker på fångade troll istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0