Sista dagen

Ja då var det den där sista dagen. Kanelbullarna till fikan ligger i min väska och bredvid står en blomma som jag ska lämna som tack.

Det är helt underbart väder i Uppsala idag och bara jag får till det sista i flyttstöket så kommer nog det här bli alldeles utmärkt. Becks har planer på att vi ska hinna med en drink ikväll också, och har till och med erbjudit sig att komma förbi och hjälpa till i flytten för att vi ska kunna sätta oss vid Åkantens uteservering.

Och finns det något bättre sätt egentligen att avsluta Uppsala med än att gå tillbaka till där allting började?

Gårdagen gick bra. Dock var Ol lite hård mot mig när det gällde vilka skor som skulle med till Blekinge i sommar. Välbehövligt så klart, i och med att jag tänkte ta med mig 28 par först. Mor lär skicka en blomma som tack till Ol. 

Jag fick höra  "Suss du tycker det här är så jobbigt att du inte ens tänker hjälpa till ju..." när vi stod och kohandlade vid de uppradade skorna.

Även fast jag skulle vilja hävda att man visst det behöver ha med sig 4 par vita sneekers, 5 par svarta pumps och att de där moccastövletterna visst det går att använda på sommaren också så vet jag att min kära vän, och sedan gammalt flytthjälp, har alldeles rätt. Han är klok han.

14.30 är det sista fikan. 15.00 har jag tänkt stänga dörren till kontoret. Och sen kanske kanske så blir det en drink ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0