Pris för bästa kommentar på festen

Att det sägs mycket strunt i Hus Nr 13 det vet jag, för jag bor där. Och sen så är det mestadels jag som säger struntet och Myran som får rätta till saker lite.

Men när Hur Nr 13 var på turné i Enhörna så var det faktiskt Myran som kammade hem pucklan för bästa "jag-pratar-först-tänker-sen"-kommentar.

Följande utspelar sig:
Pe:s bror hade vid påskhelgen varit ute med båten och upptäckt hela sju stycken vildsvin som låg drunknade i vattnet. De hade antagligen gått ut på isen och sen brakat igenom den, sen så kom de fram när isen smälte bort.

Inser att det kanske inte är toppen härligt att man nu får upp bilden av sju döda vildsvin, men nu kommer jag till den lite roligare biten.

För Pe:s bror hade haft med sig sin mobil (med kamera) så vi fick möjligheten att se vildsvinsfynden. Myran är den första som får äran.

Vi andra följer Myran när hon intensivt och intresserat tittar på mobilen. Och så säger Myran "Men vad läskigt de ser ju att röra på sig, som om de inte alls är döda..."

Pe:s bror som själv hittat de döda vildsvinen sneglade lite förvånat på Myran.

Myran tittar vidare för att någon sekund senare utbrista "Ja men jaha, det var en film!"

Vildsvinen var mycket riktigt icke-levande, men bilden rörde ju sig för det var en film. Svårt sådant där Myran.

En stunds tystnad och sen skrattanfall var vad som följde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0