Helgen som var

Det har varit en underbar helg. Både för mig och för Sverige. Zlatan vann skytteligan och Robin Söderling vann över Nadal. Samtidigt var det 25-30 grader varmt.

I fredags bar det ju av till Stockholm. Jag mötte upp Lilla K och åt middag vid vattnet på Strandbryggan, nästan ute på Djurgården. Det blev en hamburgare och ett (plus-minus några till) glas rosé. Efter en liten runda till Collage så avslutade vi kvällen med Ben and Jerrys-glass i soffan hemma på Kungstensgatan.

Ett stort minus för taxibolaget dock. När vi hoppade in i taxin på väg hemåt och sa "Kungstensgatan tack" så frågar killen "Ligger det i stan?". Två frågor: Är det inte meningen att taxichaufförer ska hitta? I alla fall inom stan? Och i annat fall, har de inte gps? Sen lite felkörning trots vägbeskrivning, att inte stänga av taxametern och krångel med att betala på det så blir det alltså minus i protokollet.

Ungefär så här nära Kristin vaknade jag. Förhoppningsvis tar hon det som ett tecken på hur mycket jag tycker om henne.

None

Någon fråga på vem som är brunast? Nä, tänkte väl det...

Sen var det dags för roadtrip ut till Enhörna. Vi traskade ut i det stekheta Stockholm, tyckte lite synd om de som skulle springa Stockholm Maraton i den värmen och mötte upp Ol och An ur KrOlAnPeSu. Hur hög töntfaktor är det på att ha ett gängnamn? Oavsett töntfaktorn så är KrOlAnPeSu i alla fall vårt kära tentapluggsgäng (och numera mycket mer än så) som hängt ihop sedan första terminen.

Så fyra vänner, en bil och ett stopp på Jysk för att 2/4 hade glömt handduk senare så var vi framme i Enhörna och hos Pe. Där möttes vi av strålande solsken, en underbar miljö och ett hejdundrande festhumör.

None
Inte så jobbigt helt enkelt.

Sol, bad, god mat, massa nya trevliga människor och dans till riktigt bra musik tills solen hade hunnit gå ner och sen upp igen - så kan man nog sammafatta lördagen.

Efter morgondopp och frukost var det tyvärr dags att ta sig tillbaka till staden och jag till Hus Nr 13. Myran stannade kvar i Stockholm eftersom idag är hennes första sommarjobbsdag. Nu ska vi vara ifrån varandra så där länge igen. Saknade henne ungefär 30 sekunder efter vi kramats hej då på centralen.

Tillbaka i Hus Nr 13 balanserade jag att sätta mig några timmar med uppsatsen eller gå ut på gräsmattan och få lite mer sol på nosen. Jag valde det sista. Svensk sommar och en söndagstidning - ibland är livet helt enkelt underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0