Att göra gröt...

...verkar bevisligen vara alldeles för mycket för mig.

Försök nr 1 - Jag häller för mycket vatten och det blir någon form av vattenbaserad soppa med lite havregryn i.

Försök nr 2 - Jag tar i lite mer havregryn i den vattenbaserade soppan från försök nr 1 och stoppar in i micron igen. Detta blir allt annat än en soppa (eller gröt för den delen) utan mer en cementklump.

Försök nr 3 - Jag tar äntligen rätt mängd av vatten respektive havregryn och det blir gröt. Men glömmer den i micron och den kallnar.

Försök nr 4 - Jag sätter in den kallnade gröten i micron igen och värmer på lite. Den blir fastare än den var första gången jag tog ut den, men tack och lov ingen cementklump. Men sen när jag ska hälla på mjölken så tappar jag mjölkpaketet i golvet.

Samtidigt som jag står och tittar på mjölken som sipprar ut på köksgolvet så kommer jag på att jag inte är särskilt sugen på gröt längre. Så nu står ett mjökpaket upp och ner med sprucken botten i kylskåpet och tre skålar med gröt i disken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0