Grus i ögonen

Idag vaknade jag av päronen som skulle bege sig av till Bornholm över helgen. Jag minns att mor pratade med mig, jag minns att jag svarade, sen vad vi pratade om skulle ju vara intressant att veta.

Vanligtvis har jag bara mig själv att ha ansvar över på morgonen, och för att vara ärlig så är det inte så stort ansvar. Mest att välja och ta på sig kläder och sen ett ansikte som ska målas på.

Nu när päronen är borta är det dock en helt annan sak. Nu ska ett helt hus ansvaras för. Dörrar ska låsas, hundar ska rastas och samtliga husdjur ska få mat i magen. Och jag är väl inte känd för att vara ute i god tid och speciellt inte på morgonen, så erkänner att det var en "något" stressig morgonstund. Och nej mor, sängen blev inte bäddad...

Igårkväll var det kalas längre ner på Styrmansvägen. Tyvärr hade vädergudarna bestämt sig för att vara något griniga så det regnade större delen av kvällen. Satt och tänkte lite på hur konstigt de som lever i varma länder måste tycka att det är när vi svenskar sitter och huttrar i den svenska sommaren, under tjocka tröjor och partytält som skyddar, med en vägran att flytta in kalaset inomhus - för det är minsann sommar och den spenderar man utomhus.

Trevligt var det i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0