Den där morgonstunden

Nu vet jag hur man börjar en dag riktigt bra. Man vaknar av en 3-åring (tillhörande min plaststorasyster) som står med stora ljusblå ögon och tittar på en och undrar varför man fortfarande blundar.

När samma 3-åring någon sekund senare kryper ner under täcket för en liten mysstund på morgonen så är lyckan fullgjord. Bättre än så kan man väl inte starta dagen?

Tji fick jag.

För någon minut senare så kommer en 7-åring och joinar i mysstunden. Mitt hjärta smälte ungefär lika fort som choklad i solsken.

Ja, jag vet att det inte är ett vedertaget uttryck. Men det är nog lika bra att jag hittar på egna uttryck, för de som redan finns blir bara sneda när de kommer ur min mun.

Om det finns en dag på hela sommaren som jag hade velat vara ledig så är det idag. Då hade jag tillbringat hela dagen på stranden. Bjudit på glass, bullar och saft. Byggt sandslott. Eller kanske sådana där droppslott. Badat. Och sen läst en saga i skuggan.

Den biologiska klockan har gått från att säga tick tack tick tack till TICK TACK TICK TACK.

Just nu funderar jag på varför Karlstad ligger alldeles för långt borta från Blekinge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0