Update

646f3a6614d0e83ae834cb08558c6ab1.png

 Åh typiskt skrev precis ett långt inlägg om julen här i Hällevik som verkar har försvunnit!

Den underbara rosa saken är en av de fina julklapparna som jag fick i år. Det är en sådan där mini-HP som man kan ta med sig överallt, så de där ursäkterna för att inte skriva uppsatsen krymper och krymper.

julaftons morgon vaknade vi tidigt för att hinna byta några julklappar innan det var dags för att åka iväg för julfirande med familjen. Så jag och Skrutten torkade morgongruset ur ögonen och tände en brasa. Då fick jag öppna den första av mina två julklappar (den andra var en ring från Thomas Sabo).

Sedan blev det julfrukost hos svärmor, jullunch hos svärfar och avslutade sedan hemma i Hällevik.

Vi valde för övrigt den klassiska Ankan - Kalle Anka - istället för Anna Anka, klockan 15 på julafton.

I och med att det blev stora måltider hela tre gånger på julafton så kan jag ärligt säga att jag aldrig har varit så mätt i hela mitt liv som denna dagen och behöver jag aldrig se en prinskorv igen så är det helt ok. Det var nästan som om mättnaden orsakade fysisk smärta. Inte så konstigt att allas nyårslöfte är att "vara nyttigare" när man avslutar året på detta sätt.

På julafton följer juldagen och då är det enligt tradition dags för lite kalasande. Varmbad i utomhustunna i Kladden och drinkar i Hällevik blev uppvärmning till lite klubbdansande.

Så julen blev fylld av massa god mat, glada nyheter och till och med snö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0