Julklappar klara?

Den frågan fick jag för någon dag sedan. Om jag köpt alla julklappar alltså.

Mitt svar var ungefär:
"eh... alltså... nej inte riktigt."

Det sista är ju för övrigt en lögn. För jag har inte köpt några julklappar alls, inte en endaste.

Men ska man verkligen ha gjort det?

Och förutom att köpa julklappar till nära och kära, bestämma sig sjäv vad man önskar sig i julklapp och baka massor av lussebullar så ska man även komma på vart juldagen ska utspela sig och främst vart nyårsafton ska firas.

Jag som inte ens har ordnat med adventsljusstake...

En sak är i alla fall klappat och klart och det är julkänslan. För väldigt många år i rad har jag haft inlämning av uppsatser, tentor eller annat skoltjafs ungefär den 22:e december varje år - vilket lämnar ganska lite utrymme för den där julkänslan att infinna sig till den 24:e december och tillika självaste julafton.

Men i år är det ingen tenta som ska göras precis innan jul. Istället är det julpyntat på jobbet, pepparkakor till fikat, adventsmys med bästa vännerna och mys framför brasan med finaste Skrutten.

Kanske blir den bästa julen ever?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0