Hemma igen!

...ifrån Stockholm alltså. Och jag har ju faktiskt hunnit med att jobba hela två dagar också.

Stockholm var i alla fall underbart (så klart), det togs bara några få bilder under helgen, men de jag har kommer upp ikväll.

Lilla Myran kom och mötte upp mig på Centralen i fredags, vi tog tunnelbanan ihop till Gärdet, satte oss ner på sängen i cirka två minuter och försökte under dessa två minuter snabbt sammanfatta det som hänt sedan vi sågs sist. Efter dessa två minuter av "catching up" så följde ett smärre kaos när vi upptäckte att det endast var 35 minuter tills vi skulle möta upp resten av gänget på restaurangen Ciao Ciao.

Jag var tvungen att byta om, Myran hade ingen aning om vad hon skulle ha på sig, jag var tvungen att sminka mig, hade väl kanske inte heller någon aning om vad jag skulle ha på mig, det tog cirka tio minuter att gå till restaurangen etc etc... och om inte detta var nog så gick en lins sönder i mitt högra ögon och... äsch i vilket fall så resulterade det hela i att jag fick hoppa i heelsen utan att stänga dem, slänga ner halva sminkväskan i handväskan och slänga mig in i taxin och sedan där stänga skorna och i alla fall kleta på lite läppglans.

Tyvärr så var det ju jag och Myran som var i farten också, så självklart så åkte vi taxi till fel restaurang.

Efter att ha sprungit till rätt restaurang, kom vi in cirka 15 minuter för sent (ganska bra jobbat ändå), svettiga och resultatet av sminket var väl si så där. Det där sista med svettningen och sminket gäller nog bara mig i och för sig. Tur var väl att jag ändå inte såg hur jag såg ut när jag tittade i spegeln, ett resultat av linsen som gick sönder i det högra ögat.

Sen följde i alla fall en mycket trevlig och framför allt mysig kväll med hela KrOlAnPeSu.

Lördagen spenderades i den kungliga hufvudstadens butiker och ett litet försök att leta efter julklappar gjordes väl, men kanske inte ett helhjärtat försök. Om sanningen ska fram så blev jag till slut både trött i benen och i huvudet av att springa runt bland ungefär en miljon (eller typ...) andra julstressade människor. Kanske har jag vant mig för mycket med det lite lugnare tempot här nere i Blekinge?

Myran och jag vandrade, sedan även Lilla K:s tålamod med att knuffas på stan tagit slut, hemåt och tog en sväng förbi Kungsträdgården och allt blev plötsligt så där idylliskt. Vi gick genom en julmarknad, stannade och köpte brända mandlar och tittade på när det åktes skridskor på en anlagd skridskobana och samtidigt som stora snöflingor föll från himlen.

Så istället för att ta tunnelbanan hem så gick vi hela vägen.

Vi stannade en sväng på Fältöversten och handlade räkor och aioli, som fick agera kvällens middag. Sen hann vi med att se när Myrans bror med kamrater gjorde julkorv och Myrans brors fru klädde den tre meter höga granen. Myran och jag gjorde inget av det, utan smuttade istället på var sitt glas bubbel och tog det allmänt lugnt.

Det sista jag hann med i huvudstaden var att dricka en chailatte på Wayne´s tillsammans med Myran, som var snäll nog att följa mig till Centralen. Underbara chailatte - som jag har saknat!

Nu saknar jag ju så klart alla vännerna igen, mycket mer än vad jag hade saknat den där chailatten. Alla som känner till min förkärlek till chailatte förstår då kanske hur mycket jag saknar Stockholmsvännerna.


Kommentarer
Postat av: Lilla K

Söta du!

2009-12-16 @ 13:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0