Välkommen lördag

Har passat på och vakna hela två gånger idag. Den första uppvakningen var... kanske lite mer intressant än härlig.

En viss någon hade lagt en elak väckarklocka på "min" sida av sängen och sen när denna väckarklocka ringde klockan 06.00(!) och skulle stängas av så "trodde" en viss någon att mitt ansikte var väckarklockan. Så jag fick mig helt enkelt ett slag på nosen. 

För er som inte har provat på att vakna av ett slag i ansiktet så kan jag tala om att man blir lite överraskad. Inte lite överraskad. Utan mycket överraskad. Skulle nästan kunna ta i med att man blir lite omskakad. 

Tack och lov så var det inte jag som behövde gå upp klockan 06.00 i alla fall. Utan jag somnade snabbt om och drömde vidare. 

Det är något speciellt med att få somna om när någon annan måste gå upp och detta väldigt tidigt också. En del lättnad över att inte behöva stiga upp ur den varma sängen, en del skadeglädje och sen en del glädje över att få ha hela sängen för sig själv = receptet.
 
Sen skulle man ju kunna ha sett till att få lite frukost i magen. Eller kanske sprungit den där rundan med Skrållan. Eller kanske fått lite smink i ansiktet.

Nej, efter uppstigning och matleverans så fastnade jag istället framför datorn här hemma i Härliga Hällevik. En sväng på några bloggar, en runda i skvallerpressen och en liten Facebook-update senare så är det snart dags att åka iväg och agera lite fotbollsåskådare (igen).

Nu såg jag precis utanför fönstret att det har börjat regna... eller vänta nu slutade det. Svenskt väder kanske inte är det mest tillförlitliga.

Och... där var jag sen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0