U2

0-6e2c520fce07af4482d5b346f9f0df4d.png


Hur var helgen i Göteborg nu då?

I fredags, ganska så direkt efter jobbet, satte vi av mot Götet. En bil och tre tjejkompisar - kan det bli annat än bra? Lisens mamma hade varit gullig och gjort lite matsäck till oss (det ska läggas till att efter dessa tunnbrödsrullar så går jag numera runt och längtar efter saltkött och pepparrotsvisp och några uppätna mackor senare så var vi faktiskt framme i Göteborg.

Lisen bor (snart på riktigt också) ett stenkast ifrån Ullevi så vi kunde faktiskt lyssna på konserten redan på fredagen. Efter en liten middag (kebabrullar serveras i låda i Gbg - pluspoäng på den) så tog vi på oss heelsen och vandrade mot Avenyn och landade till slut på Push.

På Push blev det var sin öl och shot medans vi stod och spanade på Henrik Lundqvist - vilket fotbollslag är det nu han spelar i igen Kajjan? ; )

Relativt tidigt så satte vi de onda fötterna i en taxi och begav oss hem till våra luftmadrasser. Eller ja tidigt och tidigt, klockan var kanske 3.30 när vi väl somnade efter en eller två fnitterattacker så så tidigt blev det ändå inte till slut.

Lördagen spenderades först med ett besök på Guldheden hos min farmor och farfar. Farmor bjöd på väldigt god lunch och det var underbart att få se dem igen. Hade inte varit på besök sedan i julas så det dåliga samvetet fanns där, lovar att det inte ska dröja så länge tills nästa gång.

Efter några timmar så anslöt Ol med syster och vi begav oss till en restaurang för middag och efter maten promenerade vi till Ullevi för att se U2.

Och det var fantastiskt. Varför går man inte oftare på konserter? Vilken känsla det är. Jag tror att jag stod med ett leende på läpparna hela konserten och skrek stundom halsen av mig (sång varvat med jubel) och ändå är jag inget U2-fan direkt från början.

Det var kanske lite svårt att ladda om efter konserten men till slut (klockan 02) lyckades vi ta oss ut till en skottsk pub på Avenyn. Dels vann vi några kronor på kortspel hos Sveriges antagligen suraste coupier och sen försökte islänningarna att lära oss isländska. Gick väl så där, tycker nog båda parter. Men väldigt väldigt roligt var det. Jag skrattade så mycket att jag till slut inte ens fick luft.

Söndagsfrukost på Espresso House och en sväng på stan fick avsluta Göteborgs-tripen, och vilken underbar stad det är. Tror minsann att jag ska åka upp snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0