Det där nyttiga livet...

Om jag ska trotsa jantelags-nerven lite nu så måste jag säga att jag (och Myran) var riktigt duktiga på det där nyttiga livet under våren. Det var flera springturer varvat med powerwalks varje vecka och nyttiga måltider. Godis- och chipsstunderna var som bortblåsta. Det mest onyttiga vi gjorde var att ta "någon" drink då och då.

Sen när jag kom hem till Härliga Hällevik i slutet på juli månad så lät det ungefär svoossch - det kanske var ett sviiissch, men jag minns inte riktigt - men det lät i alla fall när det nyttiga livet fick ge vika för... ja ett annat liv.

Det blev ett liv fyllt av en del partaj (för det är ju sommar bara en gång om året), glass (för det är ju sommar bara en gång om året) och myskvällar fyllda med kolhydrater i form av chips (för det är ju sommar bara en gång om året).

Så efter fyra veckor (och lika många kilon plus) så tänkte jag att augusti det är månaden då det nyttiga livet gör sin comeback.

Men konstigt nog så bara för att det blir augusti så slutar inte mysstunderna att infinna sig och sommaren den håller fortfarande i sig.

Följdaktligen så har jag idag intagit en ytterst god köttbullsmacka på stranden, en glass efter stranden och när kära mor ropade "Susanne, ville du ha lite middag?" så spottade jag inte i glaset.

Eller förresten, så kanske man inte säger förutom vid dryckesprovningar. Jag spottade i vart fall inte i sjömansbiffen. Och det var väl tur det. Konstigt stämning det skulle blivit kring middagsbordet annars liksom.

0-4e468cc7ec1f48be4569821224e707bc.png
Bara för att göra det hela ännu bättre så äter jag min sjömansbiff på vitt rostat bröd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0