Semester

0-1e2f2c15fea334f84627e639e07c9754.png


Någongång när solen stod som högst igår och Skrållan satt uppkrupen i mitt knä så ringde mobiltelefonen och en röst i andra änden utlovade ett par nya skor om jag kom en stund och hjälpte till att bära brädor.

Vid det här laget har jag lärt mig att det är skillnad mellan plank och brädor. Vad denna skillnad är vet jag dock inte. Något är tjockare, något är smalare. Men vad som är vad det... ja det får jag ta reda på helt enkelt.

Och det som jag bar var... brädor... eller var det plank? Nej, det var nog brädor. Svall hette det i alla fall och är något som man har när man bygger tak.

Jag är medveten om att jag är något trevandet i alla nya begrepp som snurrar runt i mitt huvud. En djungel är vad det är.

Så mycket tid som jag har spenderat på en byggarbetsplats de senaste dagarna, överskrider nog den totala byggarbetsplatstiden i mitt liv. Mest har jag i och för sig bidragit med fikakorgar, men ändå.

Det har tusan varit riktigt roligt att få vara lite praktikant måste jag säga och sen är jag mäkta imponerad över de som arbetar med detta varje dag.

Undra när de kommer och praktiserar hos mig egentligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0