Sista dagen i augusti

Idag är det sista dagen i augusti och därför sista dagen för mig som hemmafru/arbetslös/mångsysslare/struts. Imorgon är det tillbaka till den där mysiga uppsatsen.

Efter en lång paus ifrån uppsatsen så skulle man ju kunna tänka sig att motivationen har återhämtats (för den var minsann inte på topp i våras) och att energin i uppsatsfingrarna bara sprudlar.

Men nej, jag känner ingen motivation alls och tro mig jag har letat. Bara tanken att öppna böckerna igen får mig att vilja springa rakt åt andra hållet.

Att springa åt andra hållet skulle säkert ge bra motion men hjälper nog föga i slutändan. Det är bara att göra det helt enkelt.

Det värsta är att jag är ju långt ifrån allt som skulle kunna hjälpa till lite med den där motivationen;
- Myran, som också är kvar i skolan, finns i Stockholm
- Alla delar av KrOlPeSu (vår älskade tentapluggsgrupp) befinner sig i Stockholm
- Juridiska biblioteket finns i Uppsala
- Min uppsatshandledare finns i Uppsala

Men åh...


Kommentarer
Postat av: T.Roll

Innan uppsatsen är inlämnad är man inte färdig, så du får räknas som student fortfarande. Bara att njuta av tiden och se till att bli klar. Utan en färdig jur kand är det nog svårt att komma in på drömjobbet :-) Följer utvecklingen med spänning!

2009-09-01 @ 12:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0