Måndag

Först tänktes det gå på bio i fredags, men det blev en mysig familjemiddag hemma i Hällevik istället. Det där humöret som följde efteråt det tycker jag vi lämnar till historien.

Sen så tänktes det ju gå på bio i lördags, men det blev faktiskt några öl på kvällen istället.

Så till slut igår kväll, efter en shoppingrunda på Nova Lund, så blev det Inglorius Basterds (eller ja, typ något sådant) och det var faktiskt väldigt bra. Den var väl kanske lite väl "smaskig" i vissa scener och det var väl ingen brist på våld, men det jag gillar med Tarantinos filmer är att man aldrig vet vart det ska sluta.

Ja ja, nu ska jag sluta leka filmrecensent.

Vad har mer hänt då?

Lilla K fyllde minsann hela 25 år igår. Tyvärr så var jag inte där och gav henne riktiga födelsedagskramar, men den 5 september åker jag upp till den kungliga hufvudstaden och kalasar.

Så jag slog en pling till Myran också och bokade en plats i hennes säng den helgen, tror att jag bokade den högra slafen... eller var det den vänstra... hmm... äsch det löser sig säkert när jag är där.

Både Lilla K och Myran får nog förbereda sig på en pussattack utan dess like när jag ser dem, för jag har tappat räkningen på hur många veckor sedan som det var jag såg dem. Stackars Myran ska ju till och med dela säng med mig, om hon inte har erfarit Koala-tricket innan så lär hon få lära sig något nytt i alla fall.

När sängplats hade bokats och brunch på Gärdet hade planerats så återgick jag till förtäringen av middagen på Burger King i Kristianstad, helt klart en tradition om man ska på bio på Kosmorama. De är förresten sämst på Jalapeño-burgare - en Whopper Pepper med jalapeños är liksom inte samma sak om de glömmer jalapeñon varenda gång.

Egentligen så är det inte så farligt, det är ju bara att springa ner för trappan, fram till kassan, och säga "ursäkta Ni glömde visst Jalapeñon i min Jalapeño-hamburgare". Men nej, är man svensk så är man. Då äter man snällt upp sin Jalapeño-hamburgare utan jalapeño och kokar istället inombords.

Biogodiset inhandlades på Hemmakväll och även om jag verkligen verkligen försökte att vara försiktig med godisspaden så blev det helt plötsligt 570g godis ändå. Och nästan allt hamnade i min mage också, konstigt det där. Idag skulle jag inte ens vilja se en godisbit.

Fast om jag känner mig själv rätt så försvinner den tanken nog inom en snar framtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0