Helgen som var

Det var en lugn helg som var planerad denna helgen, eller rättare sagt så fanns inget alls planerat och det är väl det som ibland kan ge ett verkligt lugn.

Eftermiddagen i fredags spenderades med mor och lillebror i Kristianstad och som bilder tidigare har visat så lyckades jag även spendera några kronor i butikerna. En liten sväng till HM, en runda på Synsam och en liten kik på Åhléns och så vips så har Visa-kortet dragits har pinkoden har knappats in några gånger - så enkelt är det.

Efter turen till Kristianstad och en "duschdraperiöverraskning" senare så vilades ögonen på Kristallen, där Svt sopade banan med övriga tv-kanaler, och en gyrospizza ifrån Raddes fick mätta magen. Sen tänktes det på den där refrängen ganska tidigt (för att vara fredag) och det blev en tidig start på lördagen istället. (Sen kommer vi väl ihåg hur jag vaknade? Annars är det bara att scrolla lite längre ner bland inläggen).

En runda på bygget, en fotbollsmatch och sen en fotbollsmatch till - sen så inhandlades det middag på ett Ica som jag ständigt glömmer vad det heter. Det hette en gång i tiden Ica Bra, sen blev det väl ett Rimi och sen tillbaka till Ica? Är det "bara" ett Ica nu då? Förvirringen tätnar.

Ja ja moving on...

Det var tänkt att vi skulle se lite fyrverkerier på kvällen sedan. Det var nämnligen Rögarnatta (eller hur det nu ska stavas) i Hällevik - då släcks hela Hällevik ner för att sedan lysas upp av marschaller samt fyrverkerier klockan 23. Nu ska det läggas till att jag tror att det är så här, men jag vet inte, för jag har bara fått det berättat för mig, så jag friskriver mig från eventuella felaktigheter.

För det blev ingen trip till Hällevik och inget beskådande av fyrverkerier för sällskapsspelet inne i Sölvesborg var alldeles för roligt för att kunna slita sig ifrån. Det borde finnas en varningstext på spelet Tabu - Bieffekter. Vanliga: Skrattkramper i magen.

Kan i och för sig vara så att det är sällskapet i sig som varningstexten ska sitta på. Kanske blir lite svårare så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0