Grrr...

Humör beskriver den känsla du befinner dig i psykiskt. Du kan till exempel vara på glatt humör eller dåligt humör. Vad som bestämmer ditt humör kan vara både yttre och inre omständigheter som påverkar. Till exempel kan du vara på glatt humör om du fått en komplimang, eller haft en bra dag i allmänhet. Om du har för lite av ämnet serotonin i hjärnan kan det ge upphov till nedstämdhet och dåligt humör. Då kan det vara bra att ta hjälp av medicin som höjer halten av serotonin, så kallade SSRI preparat, eller hyperiforce (johannesört, naturläkemedel), för att få rätt balans.

Källa:
Wikipedia

Igår kväll kring klockan 20 slog det antagligen slint i mitt huvud. Jag blev på världens sämsta humör. Och jag har ingen aning varför, (wikipedia.se hjälpte kanske inte så mycket heller, men det var värt ett försök).

Det är nog det som stör mig mest att jag inte ens vet varför. Eller det var det jag störde mig mest på... tills jag insåg att jag faktiskt inte har en anledning. Det existerar ingen sådan.

Och tro mig jag letade och letade i det där lilla huvudet, febrilt, efter något att vara upprörd över. Men nej, inte det inte. Jag var helt enkelt bara på riktigt taskigt humör.

Jo minsann, hela världen var bestämt fel. Enligt den där lilla hasselnöten som bevisligen ersatt min hjärna i alla fall. Kanske inte är just precis då som man tackar högre makter för att man föddes till det kvinnliga könet.

Så nu har jag spenderat cirka 214 minuter med att skrubba en bil skinande ren både invändigt och utvändigt. Dels för att jag tror att den där hasselnöten kanske försvinner då, och släpper tillbaka min hjärna igen, sen så håller jag tummarna för att det kanske kan fungera som försoningsgåva också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0