Upp och ner, ner och upp, grisen gal i granens topp...

Lite så är det - upp och ner. Lite mycket ibland kanske det kan bli, försöker nog skylla på att det är mycket med jobb och uppsats samtidigt. Men det kanske det inte är, egentligen. Mer att det är massor av annat som händer hela tiden. Min hjärna känns ganska överbelastad ibland med uppsats, jobb, söka jobb, vad ska man göra med lägenheten i Uppsala?, kommer vi bo kvar i Uppsala i höst?, vad ska jag göra i höst?, vad ska vi göra med lägenheten i sommar?, ska man bli vuxen nu? etc etc.

Aj aj hör ju hur hjärncellerna knastrar och bränns av allt tänkande, bäst att lugna ner den lite, behöver ju ha en del kvar om jag ska lyckas komponera ihop den här uppsatsen till något någorlunda bra. Eller det är väl det som är grejen, jag vill inte bara skriva uppsatsen för att få den klar, utan jag vill skriva en bra uppsats för jag är verkligen intresserad av ämnet.

Så...
- skickat iväg en jobbförfrågan inför hösten för ett tag sedan, fortfarande inget svar. Ner.
- sökt kurser inför hösten, som en plan b, hittat en som jag faktiskt verkligen vill läsa. Upp.
- snubblade in på hyresvärdens hemsida och möttes tyvärr av nyheten om en hyreshöjning. Ner.
- fått ändan ur vagnen och lagt upp en annons om att hyra ut lägenheten i sommar. Upp.
- verkar omöjligt att hitta tid i schemat för en efterlängtat Barcelona-resa med tjejerna. Ner.
- lämnat ifrån mig en rapport på jobbet, som verkar ha blivit bra. Upp.
- har tappat bort mina vantar, igen. Ner.
- på eventschemat den närmaste tiden finns födelsedagskalas, examensfest och inte minst valborg. Upp, upp, upp.

Oj, nu blir det en liten rask promenad bort till JB för lunch med Myran, tänk vad tiden kan springa iväg.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Gums! Jag verkar oxå få svårt att få ledigt till Barca... Chefen vill att jag börjar veckan efter examen redan =( Puss

2009-04-16 @ 16:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0