Snart påsklov

Om några timmar är det dags att ta lite ledigt, eller vi får väl se hur det blir med den där ledigheten, och åka hem till Hällevik. Släpade med mig resväskan till jobbet så att jag kan åka direkt från jobbet till Arlanda. Stackars cykeln såg ut som en mindre packåsna när jag cyklade min väg genom Uppsala nu på morgonen. Är verkligen värdelös på att packa lagom mycket, varför man tar med sig 5 par skor när man ska vara iväg 4 dagar är en gåta.

Sen har jag lyckats finurla ut en examenspresent till en viss vän som alldeles snart tar sin juristexamen. Tänk att vi inom några veckor ska sitta i universitetsaulan och applådera, känns ibland som om det var igår som vi hade första seminariet. Tack och lov så förstår jag lite mer idag än vad jag gjorde då, allt lät som rena grekiskan och jag var helt ärligt vettskrämd.

Myran och jag hade som lunchdiskussion igår vad mycket som har hänt de senaste åren. Allt började med att vi "råkade" tjuvlyssna på några cirka T2:or som satt och var tentastressade. Var vi också så där stressade? Lika mycket ångest? Lika förvirrade? Högst sannolikt var vi det, jag minns att jag nästan svimmade när jag skulle skriva min första tenta, eller kanske ännu mer den andra av någon anledning. Sen poppade frågan "vad gjorde vi för 10 år sen då?" upp och för att göra en lång historia kort så var saker i alla fall annorlunda då : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0