Recept på en bibbladag

Ingredienser

En del hemtrevnad
Har ju faktiskt suttit i dessa lokaler sedan 2004, vilket blir 5 år. Helt galet vad tiden går fort. I början satt jag alltid utanför stora salen, för jag trodde att bara de äldre studenterna fick sitta där och vågade mig aldrig in dit, cirkus termin 3 tyckte jag mig ha behörighet att få sitta i stora salen. Sen har det ju visat sig att egentligen vem som helst får sitta här, och vad trodde jag egentligen? Att någon skulle komma fram och säga "nä men du går ju bara på termin 2 här inne får faktiskt inte du sitta"?

En del nostalgi
Hör väl egentligen ihop med hemtrevnadskänslan som för en vidare på alla dessa dagar under de senaste 5 åren som vi tänkt så det knakar, koncentrerat oss så vi nästan fått gråa hår, stunder vid skrivaren då vi skrivit ut Pm:et i sista sekund, vaktmästaren som faktiskt håller reda på vad de flesta gör men sen också alla msn-konversationer (då datorn har funnits med), alla blaskiga kaffe från Ica, powernapsen mot bänken men allra viktigast alla stunder i bibblan med vännerna. Och nu är allt detta snart över. JB är snart en svunnen tid.

En del förundran
Över hur konstigt det kan bli när man delar arbetsplats med massa okända (de flesta nu för tiden dessvärre) människor och vissa av dem gör konstiga saker som att dra för en gardin eller öppna ett fönster. Det blir ju liksom som om denna personen tar ett beslut för alla samtidigt. Att alla vill undvika solljuset, att alla vill höra mullret från trafiken utanför.

En del koncentration
Skönt att äntligen få dyka ner i böckerna och börja med uppsatsen. Stressen över hur mycket det är/kommer att bli att göra lättas ju lite av att man faktiskt sätter igång.

En del okoncentration
Är ganska lätt att börja dagdrömma, att titta på vad alla andra gör, läser och vilken termin de går på, att prata på msn med Myran eller allmänt surfa på internet. Det är egentligen ganska farligt för koncentrationen att ha datorn med sig, men den är ju ganska nödvändig när man skriver uppsats.

Sen blandar man samtliga ingredienser, till en slät smet, och bakar denna i mitten av ugnen i cirka 20-22 grader i 8 timmar plus-minus någon timme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0