Priset för bästa festkommentar

Kom precis och tänka på en alldeles förträffligt rolig grej som hände när vi var på K´s examensfest i lördags. Vi var ett gäng som kikade tvärs över gården och in till en granne till värdparet. Kan man förresten säga granne om de bor i huset mitt över?

Ja ja anywho...

Vi började i alla fall med en av mina favoritlekar "gissa vem" när vi såg en granne som stod i köket och fixade med lite kvällsmat. Vi gissade vad han hette, vem han var, vad han lagade för mat etc.

Han hette förresten troligtvis Göran, var cirkus 49 år och lagade toast med dijonsenap.

Sen helt plötsligt dukade Göran för två.

"Nä men va gulligt han väntar besök", sa jag.

Var på jag hör en vän säga "Duka för två när man är ensam, det är när optimismen är som finast"

Behöver jag förklara vilket långt skratt som utbröt från alla inblandade efter en sådan spontankommentar?

Sen såg vi att "Göran" hade sitt köksfönster öppet och antagligen hört vartenda ord som vi sagt, då tyckte vi att det var dags att gå in från balkongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0