Mitt andranamn är lakritstrollet

Jag måste nog erkänna att jag tycker att det är ganska roligt att använda sig av metaforer och liknelser och så ibland. Blir liksom som lite extra krydda i språket.

Och lite besläktat med detta är ju ordstäv, som även dessa kan vara lite småroliga att använda sig av. Men tyvärr har jag fått erfara den bistra sanningen, nu under lovet, att jag verkligen är kass på att använda mig av ordstäv.

Lakritstrollet - Nej men mamma man ska inte gå över ån för att hämta sten.
Lakritstrollets mamma - Eh nej men det ska vara vatten, man ska inte gå över ån för att hämta vatten.

Nu ska man ju inte känna sig besegrad efter ett litet nederlag tänkte jag, så efter att ha samlat lite kraft så vågade jag mig på det igen, under middagstillagningen som var lite "vi ser vad vi har i kylskåpet".

Lakritstrollets mamma - Men vad påhittig du är, det här blir ju faktiskt riktigt gott.
Lakritstrollet - Ja jag är ju ganska vass på att koka soppa på en knapp.
Lakritstrollets mamma - Spik.
Lakritstrollet - ?
Lakritstrollets mamma - Alltså det är spik, koka soppa på en spik heter det.

Nu får jag nog inse att ordstäv inte riktigt är min grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0