Men åh...

Ibland kan jag bli så arg på mig själv för småsaker. Varför man alltid ska vara sen eller varför man alltid ska beställa flygbiljetter i sista sekunden så att man måste bli stressad över om man ens ska komma iväg eller inte. Nu vet jag inte ens varför jag skriver "man". Man = jag.

För ett tag sedan så började jag fundera på om jag skulle införskaffa en bokhylla till sovrummet. Bokhyllan skulle i och för sig inte innehålla böcker, som en bokhylla kanske brukar göra. Utan alla skor som tar mer och mer plats i garderoberna skulle istället få flytta ut därifrån och stå fint uppradade i en hylla istället.

Men det tog väl emot lite kanske att skaffa en hel bokhylla bara för att ha skor i, så jag har surfat runt lite på ex Blocket och "hållt ögonen öppna". Och plötsligt så hände det.

I fredags såg jag en annons om en vit ikea-bokhylla för en nätt summa och som fanns ganska nära Djäknegatan så jag tänkte att jag skickar iväg ett mail om att jag är intresserad. Tänkte väl att jag får muta Myran med en middag eller något om hon skulle vilja hjälpa mig att bära hem den genom Uppsalas gator. Så det kunde blivit en lite småmysig söndagskväll, med vårkläder som kan packas upp för att det blivit mer plats i garderoben och fint uppradade skor i en ny fin vit bokhylla.

Men nej. Bara för att jag inte kan kolla min mail ordentligt så blir det ingen bokhylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0